happy-life-insurance

۱۰ عامل شگفت انگیز علمی که طول عمر شما را زیاد میکند

VN:F [1.9.11_1134]
امتیاز:
۳ رای

چشمه آب، کوهستان، رودخانه ها و دریاچه های جوانی و افسانه های باستانی که نابودگر دانش اند را فراموش کنید، دانشمندان پاسخ شما را مهیا کرده اند. دانشمندان در موسسات تحقیقاتی و دانشگاهها مطالعات زیادی روی عوامل اصلی و مهم افزایش طول عمر انسانها داشته اند که برخی آنها بسیار جالب توجه اند. ۱۰ عنوان مهم کاملا علمی و البته بسیار جالب توجه نتایج تحقیقات آنها را در اینجا مشاهده میکنید که البته جوانتر شدن شما را تضمین نخواهند کرد، اما ثابت شده است طول عمر انسانها را افزایش میدهند.

 

 

 

 

 

 

1-پولدار باشید!

عجیب است؟ به هر حال ثروت بیشتر به دنبال خود رفاه بیشتر، مراقبت پزشکی بیشتر و بهتر و طبعا زندگی بهتری به ارمغان می آورد. اما اگر باور ندارید، باید بگویم دانشمندان کالج لندن (University College London) دریافتند ترشح DHEAS که نوعی استروئید بوده و توسط غدد آدرنالی و مغز در بدن ترشح میشود و با حافظه قوی تر، کاهش ریسک امراض قلبی عروقی و … در ارتباط نزدیکی است، در بدن فراد ثروتمند بیشتر وجود دارد!

منبع: The Telegraph

 

 

2- با زنان بیشتری معاشرت کنید!

دانشمندان دانشگاه هاروارد دریافتند افرادی که در حین رشد در اطرافشان زنان کمتری وجود دارد، زودتر می میرند! افزایش نرخ تعداد زن به مرد، به علت افزایش احتمال ازدواج مردان و تشکیل خانواده، روی سلامتی آنها تاثیر بسزایی دارد و عمر مردان را افزایش میدهد.

منبع: The Economist

 

 

3-در جزایر Greek در دریای اژه شمالی زندگی کنید!

بیشترین درصد جمعیت بالای ۹۰ سال در جهان در اینجا زیست میکنند و حداقل یک سوم جمعیت آنجا به این سن میرسند. طبق یک تحقیق طول عمر زیاد افراد ساکن این جزیره به علت وجود زمین های ناهموار و تپه و کوه است که ساکنین را مجبور به فعالیت بدنی زیادی در طول روز در هوای پاک میکند. روغن زیتون و چای گیاهی آنجا را نیز نباید از یاد برد.

منبع: NPR

 

4- سکس بیشتری داشته باشید!
سکس طول عمر شما را افزایش میدهد. محققان دانشگاه Queens University در Belfast با بررسی بیش از ۱۰۰۰ مرد طی ۱۰ سال دریافتند مردانی که تعداد ارگاسم بیشتری را در طول زندگی تجربه میکنند حتی تا دو برابر افراد دیگر عمر میکنند!

منبع:  NaturalNews.com 

 

 

 

5- نخ دندان بکشید.

به علاوه مسواک زدن به طور مرتب، استفاده از نخ دندان روی سلامتی بسیار موثر است. دانشمندان دانشگاه Case Western Reserve  دریافتند استفاده مرتب از نخ دندان احتمال ابتلا به امراض قلبی را کاهش میدهد. اضافات مانده در بین دندانها ممکن است تبدیل به باکتری شده و وارد خون شوند!

منبع: The Register

 

 

 

6- آواز بخوانید.

طی یک تحقیق صورت گرفته در دانشگاه George Washington و National Endowment for the Arts آواز خواندن در یک گروه باعث کاهش استرس درونی شده و نتیجه آن ویزیت کمتر دکتر و سلامتی فیزیکی بهتر است. یک تحقیق دیگر نیز در دانشگاه لندن ثابت کرده است آواز خواندن با ترشح اندروفین در بدن ارتباط داشته که روی سلامتی موثر است و همچنین باعث تحرک عضلات پشت بدن نیز میشود.

منبع:کتاب Why Good Things Happen to Good People: How to Live a Longer, Healthier, Happier Life by the Simple Act of Giving

 

 

 

7- عصبانی شوید!

گاهی واقعا لازم است و بر همه روشن است درون ریزی عصبانیت باعث استرس های بی مورد در آینده خواهد شد و روی قلب نیز فشار وارد خواهد کرد. طبق تحقیقات محققان در دانشگاه استوکهلم، مردانی که عصبانیت خود را بروز میدهند تا ۵۰% کمتر نسبت به دیگران به سکته قلبی یا بیماری های قلبی مبتلا شده و یا به این دلیل می میرند! 

منبع: MotleyHealth News

 

 

 

8- کمی اضافه وزن داشته باشید!!

حتما فکر میکنید اراجیف محض است! اما تحقیقات در Kaiser Permanente در اورگان امریکا،  اثبات کرده است کمی اضافه وزن برای افراد سالمندی که به علت کهولت سن در معرض خطر بیشتری هستند، به زنده ماندنشان کمک میکند.  این تحقیق با بررسی ۱۱۳۲۶ فرد طی ۱۲ سال اثبات کرد افرادی که کمی اضافه دارند ۱۷% احتمال مرگشان نسبت به افراد معمولی کمتر میشود.

منبع: CNN

 

 

 

9- در خانه کار کنید.

اکثر زنانی که کار کردن در خانه برایشان خوشایند نیست بهتر است بدانند آنهایی که حداقل ۱۷ ساعت در هفته در خانه فعالیت هایی همچون جارو کردن، آشپزی و لباس شستن را انجام میدهد نسبت به دیگران با احتمال ۳۰% کمتر به سرطان سینه مبتلا میشوند. این تحقیق در Cancer Research انگستان با بررسی بیش از ۲۰۰,۰۰۰ زن طی ۶ سال نشان داده است فعالیت های ساده بدنی که در خانه به علت انجام کارهای خانه صورت میگیرد از ورزش های سخت و سنگین برای زنان در کاهش خطر ابتلا به سرطان مفیدتر و موثرتر است.

منبع:  BBC News

 

 

 

10- یک گربه بخرید!

محققان دانشگاه مینسوتا دریافتند گربه ها به طور طبیعی استرس و اضطراب را در انسانها کاهش میدهند که نتیجه آن نیز کاهش ۳۰% خطر حمله قلبی است. مساله بسیار جالب این است که این کاهش به دلیل دوست داشتن گربه ها نیست بلکه خر خر کردن گربه فرکانسی تولید میکند که باعث رشد بیشتر استخوان و ماهیچه در انسانها شده و به آنها احساس آرامش داده و درد را کاهش میدهد. 

منبع: U.S. News World & Report

 

 

 

Share

*