brand

بهترین برندهای سال ۲۰۱۳

VN:F [1.9.11_1134]
امتیاز:
۱ رای

هر ساله چند موسسه مختلف به بررسی و قیمت گذاری برند شرکتها می پردازند. در این بررسی فقط برند قیمت گذاری می شود و ارزش دفتری شرکت نقشی در ارزش برند ندارد.

از آنجایی که محاسبه ارزش برند فرمول خاص و مشخصی ندارد، نتایج کار موسسات مختلف ارزش گذاری برند با یکدیگر متفاوت می باشد اما همه این شرکتها معیارهای زیر را در محاسبات خودشان بررسی می نمایند.

۱- کیفیت ادراکی: تصوری است که مشتریان از کیفیت محصولات برند دارد. ممکن است تصور مشتریان با کیفیت محصولات کاملا مطابقت نداشته باشد.

۲- میزان آگاهی: میزان اطلاعاتی که مشتریان در مورد برندی خاص دارند که این اطلاعات از طریق تبلیغات افزایش می یابد.

۳- پول مارک: قیمت بیشتری است که مشتری حاضر است بپردازد تا محصولات برندی خاص را تهیه نماید.

۴- رهبری: نقش برند در رهبری و پیشرو بودن در صنعتی خاص.

۵- سهم بازار: میزان سهمی که برند از بازار محصولات تولیدی اش دارا می باشد.

۶- وفاداری: وفاداری مشتریان به برند و خرید از برندی مشخص در خریدهای بعدی.

۷- تداعی معنا: معنای که با شنیدن نام برند در ذهن مشتریان تداعی می گردد.

در بین موسساتی که به ارزشگذاری برند می پردازند، Interbrand از جایگاه ویژه ای برخوردار می باشد که در لیست زیر نام ۱۰ برند برتر دنیا با احتساب ارزش برندشان بر مبنای میلیار دلار آماده است.

در این لیست پس از ۱۲ سال کوکاکولا جایگاه اول را از دست داده است و ۲ شرکت فعال در زمینه رایانه به مکانهای اول و دوم نقل مکان نموده اند.

۱- Apple 98.316 $b (+24%)

2- Google 93.291 $b (+34%)

3- Coca Cola 79.213 $b (+2%)

4- IBM 78.808 $b (+4%)

5- Microsoft 59.546 $b (+3%)

6- GE 46.947 $b (+7%)

7- McDonalds 41.992 $b (+5%)

8- Samsung 39.610 $b (+20%)

9- Intel 37.257 $b (-5%)

10- Toyota 35.346 $b (+17%)

  همانطور که مشاهده می شود ۶ برند از ۱۰ برند برتر مربوط به حوزه فناوریهای دیجیتال، اینترنت و رایانه می باشد که به طور متوسط ارزش برندشان ۱۳ درصد رشد داشته است.

Share

*
سایر نوشته های شرکتها (1 از 25 مقاله)
applehq-550x366